کاهش رد پای کربنی پایپوش‌ سازی

کاهش رد پای کربنی پایپوش‌ سازی

به گزارش سپهرچرم به نقل از اخبار صنعت چرم و کفش، شرکت فناوری نساجی کاوسترو و شرکت فناوری الیاف سبز چین هوافنگ از چین با مشارکت هم راهکاری برای تولید کفش‌های ورزشی و دومیدانی پرکیفیت به صورتی بسیار زیست‌پایدارتر از گذشته ابداع کرده‌اند. رویه این کفش از الیاف پلی‌استر بازیافتی سیلیکلون (آرپت) است که با فناوری هاپتیک شرکت هوافنگ روکش‌گذاری می‌شود. در این فرایند هوافنگ از پلی‌یورتان آب‌پایه اینسکین محصول کاوسترو استفاده می‌کند که نصف محتوای کربنی آن از مواد خام زیست‌پایه است.
انتشار گاز گل‌خانه‌ای هر جفت کفش تولید شده به این روش حدود ۲۳۰ گرم دی‌اکسیدکربن کم‌تر از روش متعارف فسیل‌پایه است که در آن از پلی‌یورتان آب‌پایه و منسوجات تازه پی‌ای‌تی است.
تونی وو مدیر بازاریابی جهانی کاوسترو می‌گوید: «برای همه کسانی که خواهان سبک زندگی سالم و فعال ورزشی با سازگاری هر چه بیش‌تر با طبیعت هستند این خبر خوشی است.» او تاکید می‌کند که این افزایش زیست‌پایداری به دست آمده به بهای کاهش عمر محصول، خدشه به زیبایی ظاهری یا راحتی رویه پایپوش نیست. با تلفیق فناوری رنگ‌آمیزی هاپتیک شرکت هوافنگ و چاپ سه بعدی می‌توان طرح‌هایی در روند پسند روز و دارای کارایی عالی در پایپوش‌های ورزشی پدید آورد.
بایندر نیمه زیست‌پایه ایمپرانیل اکو دی‌ال‌اس بخشی از مجموعه روکش رزینی و آب‌پایه اینسکین برای منسوجات است که استفاده از آن سبب می‌شود انتشار گازهای گل‌خانه‌ای به ازای هر جفت کفش معادل ۶۰ گرم دی‌اکسید کربن کاهش یابد.
روشن است با استفاده از روکش پلی‌یورتان دارای پایه حل‌کننده برای منسوجات اختلاف در رد پای دی‌اکسیدکربنی بیش‌تر هم می‌شود. استفاده از الیاف بازیافتی پی‌ای‌تی سبب می‌شود معادل حدود ۱۷۰ گرم دی‌اکسید کربن از انتشار گازگل‌خانه‌ای هر کفش کم شود.
کاوسترو، هوفنگ و سیکلون به منظور آن که تجارب و یافته‌های این کار را در اختیار اهالی صنعت بگذارند همایشی مجازی برگزار کردند که ضبط شده آن هم در دسترس است.
دکتر توماس اشمیت رئیس بخش نوآوری هوافنگ می‌گوید: «زیست‌پایداری کلید موفقیت هوافنگ در بازار است. به کمک پلی‌یورتان آب‌پایه نیمه زیست‌پایه کاوسترو می‌توانیم اعضای تجدیدپذیر بیش‌تری به روکش‌های هاپتیک خود اضافه کنیم و زیست‌پایداری آن‌ها را افزایش دهیم.»
دکتر تورستن پوهل رئیس بخش روکش‌گذاری منسوجات در کاوسترو هم می‌گوید: «این تلفیق نشان می‌دهد که دست‌اندرکاران چرخه تامین می‌توانند در خلق محصولات زیست‌پایدارتر همکاری کنند.»
کاوسترو یکی از تولیدکنندگان جهانی معروف مواد پلیمری پرکیفیت و اجزای آن است. این شرکت با روش‌ها، فرایندها و محصولات ابتکاری خود به تقویت زیست‌پایداری و کیفیت در بسیاری حوزه‌ها کمک می‌کند و در سراسر جهان دارای مشتریانی در صنایع کلیدی مثل ساخت‌وساز، حمل و نقل و برق و الکترونیک است. پلیمرهای کاوسترو در بخش‌هایی مثل ورزش و فراغت، لوازم بهداشتی و سلامت و همچنین خود صنعت مواد بهداشتی به کار می‌رود.
فروش کاوسترو در سال مالی ۲۰۲۱ حدود ۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو بود و این شرکت در پایان سال ۲۰۲۱ دارای ۵۰ کارخانه در سراسر جهان و حدود ۱۷ هزار و ۹۰۰ کارمند بود.

 

منبع: اخبار صنعت چرم و کفش

شرکت سپهر چرم خاورمیانه ، در سال 1381در شهرک صنعتی سپهر نظر آباد، فعالیت خود را در زمینه تولید چرم مصنوعی، آغاز نمود و هم اکنون ، طیف وسیع و متنوعی از چرم مصنوعی «پی-وی-سی» و « پی یو » را تحت نظر گواهینامه بین المللی مدیریت کیفیت « ایزو 9001-2000 » تولید می کند.

همراه :  1113615-0912

تلفن : 9-88548620-021

فکس : 88531363-021 

آدرس : تهران ، خیابان سهروردی شمالی ، خیابان خرمشهر ( آپادانا ) ، نرسیده به خیابان عشقیار ( نیلوفر ) ، پلاک 105 ، ساختمان سپهر