به بهانه برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل تهران

سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل تهران ۱۴۰۱ از 23 تا 26 تیرماه با مشارکت حدود ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی و حضور هیات های تجاری از کشورهای عمان، قطر، سوریه، عراق، اقلیم کردستان عراق، روسیه و …. در ۴۰ هزار متر مربع فضای مفید و ۱۹ سالن برگزار شد.

در نمایشگاه بین المللی مبلمان انواع مبلمان کلاسیک، مدرن، کودک و نوجوان، کالای خواب، صندلی و مبل اداری، میز و فایلینگ اداری، پارتیشن، گیشه و کانتر و آخرین دستاوردهای صنایع و توانمندی های این صنعت در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

 

تاثیر منفی نوسانات ارزی بر قیمت مواد اولیه

 

تاثیر منفی نوسانات ارزی بر قیمت مواد اولیه

 

 

تولیدکنندگان مبلمان در این نمایشگاه کاهش تقاضا را چالش بزرگ فعلی فعالان این حوزه اعلام کرده و از نحوه تامین مواد اولیه و تغییر نرخ لحظه ای آن اظهار نارضایتی کرده و این موارد را از مهم ترین مشکلات این صنف عنوان کردند.

نرخ مواد اولیه به دلیل نوسانات قیمت ارز به یکی از اصلی ترین چالش های صنایع از جمله صنعت مبلمان تبدیل شده و این امر با تحریم های دوباره و نوسانات نرخ ارز تشدید شده تا جایی که تولیدکنندگان این حوزه معتقدند به دلیل این نوسانات، نمی توان فهرستی از مواد اولیه با نرخ مشخص برای زمان مشخصی در اختیار داشت.

به اعتقاد این دسته از تولیدکنندگان اگر وزارت صمت کنترل نرخ مواد اولیه را در اختیار داشته باشد می تواند کمک بزرگی به تولیدکنندگان بکند. این در حالیست که مالیات نیز از دیگر چالش های این حوزه بوده که منجر به اخراج کارگران یا کاهش تولید شده است.

این مشکلات در حالی گریبان تولیدکنندگان مبلمان را گرفته که در چند سال گذشته نیز همواره عدم ثبات قیمت ها در تامین مواد اولیه به اصلی ترین چالش فعالان این حوزه تبدیل شده و هزینه های سنگین تحمیلی به آن ها، کاهش میزان تولید را رقم زده بود.

 

کاهش تقاضا در صدر چالش های تولیدکنندگان مبلمان

 

کاهش تقاضا در صدر چالش های تولیدکنندگان مبلمان

 

 

بررسی وضعیت چند سال قبل تا به امروز نشان می دهد که این چرخه سال ها است در حال تکرار بوده و تا به امروز که به اصلی ترین چالش این حوزه تبدیل شده راهکاری برای آن تعریف نشده این در حالیست که کمبود تقاضا نیز بر این مشکل دامن زده و عدم تامین نقدینگی تولیدکننده را به دنبال داشته که نتیجه آن نگرانی بیشتر تولیدکننده از فروش محصول و دغدغه خریدار از بالارفتن قیمت ها را به دنبال داشته است.

به نظر می رسد در شرایط کنونی می توان با تحریک تقاضا نسبت به افزایش آن اقدام کرد و این امر نیازمند راهکارهایی از سوی تولیدکنندگان است که می توان به حضور در چنین نمایشگاه هایی در کنار فروش اقساطی محصولات اشاره کرد زیرا همانگونه که تولیدکننده توان بالایی در تامین نقدینگی ندارد مصرف کننده نیز برای تامین نقدینگی مورد نیاز با چالش های متعددی روبرو است که نتیجه آن حذف مبلمان از سبد خرید خواهد بود که می توان با پیش بینی راهکارهای فوق، نسبت به ایجاد انگیزه برای خرید اقدام کرد.

 

 

شرکت سپهر چرم خاورمیانه ، در سال 1381در شهرک صنعتی سپهر نظر آباد، فعالیت خود را در زمینه تولید چرم مصنوعی، آغاز نمود و هم اکنون ، طیف وسیع و متنوعی از چرم مصنوعی «پی-وی-سی» و « پی یو » را تحت نظر گواهینامه بین المللی مدیریت کیفیت « ایزو 9001-2000 » تولید می کند.

همراه :  1113615-0912

تلفن : 9-88548620-021

فکس : 88531363-021 

آدرس : تهران ، خیابان سهروردی شمالی ، خیابان خرمشهر ( آپادانا ) ، نرسیده به خیابان عشقیار ( نیلوفر ) ، پلاک 105 ، ساختمان سپهر