در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲: برگزاری دومین همایش آشنایی با بازار قطر

در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ دومین همایش آشنایی با بازار قطر (نمایشگاه‌های اختصاصی-تخصصی جمهوری اسلامی ایران در دوحه) با حضور دکتر دهقانی سفیر ایران در قطر، جناب آقای رازدار مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی، جناب آقای پیلتن مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت و مسئولان مرکز تجاری ایران و قطر، جناب آقای علیخانی رایزن بازرگانی ایران در قطر و نمایندگان بخش خصوصی در 2 شهریور ماه در تالار مروارید نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

 

در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ دومین همایش آشنایی با بازار قطر

 

  • راه اندازی سیستم ایکس ری در بندر دیر

با توجه به صحبت های جناب آقای دکتر پیلتن: بازار قطر به دلیل مجاورت دو کشور ایران-قطر یکی از مهم ترین بازارهای صادراتی ایران محسوب می شود و در ماه های گذشته به فرصتی مناسب برای توسعه تجارت بین دو کشور را فراهم کرده است.

با توجه به سخنان آقای دکتر پیلتن به موضوع تمایل بخش خصوصی برای حضور در بازار قطر، سازمان توسعه تجارت ایران برنامه هایی از جمله برگزاری نمایشگاه برای استفاده بهتر از بازار قطر را در دستور کار خود قرار داده است.

توسعه زیرساخت های تجاری شامل کمک به حمل کالا به صورت دریایی و هوایی در حال انجام است. کشتیرانی ایران آمادگی ارائه خدمات به تجار را دارد، از سوی دیگر بندر دیر برای ارتباطات تجاری دو کشور تجهیز شده است و فردا نیز سیستم ایکس ری بهره برداری می شود که موجب توسعه صادرات می شود.
تسهیل تردد فعالان اقتصادی و اقامت آنها و حمل و نقل هوایی کالا ایجاد شده است تا شرایط برای معرفی کالاها در این کشور فراهم شود.

 

  • رفع موانع گسترش روابط اقتصادی ایران و قطر

آقای دکتر دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر، به نقش قطر در تحولات منطقه ای و بهتر شدن شرایط اقتصادی قطر نسبت به سال های گذشته پرداخت که در این راستا تمامی فعالان اقتصادی و بازارگانان باید با شناخت و مطالعه دقیق به بازار قطر وارد شوند و رفع شدن تمامی موانع از سر راه تجار موجب گسترش روابط اقتصادی ایران و قطر خواهد شد.

 

  • قطر به هر کالایی اجازه ی ورود نمی دهد (کالاهای چینی ممنوع)

جناب آقای علیخانی رایزن بازرگانی ایران در قطر یکی از موضوعات مهم برای سازمان توسعه تجارت، بازگشایی مرکز تجاری ایران و قطر است. قطر کشوری است که درآمد سرانه بالایی دارد و به همین دلیل به هر کالایی اجاره ورود نمی‌دهند کالا‌هایی وارد بازار قطر می شود که از استانداردهای لازم برخوردار باشند. (کالاهای برند اولویت اول را دارند)

 

  • روابط ایران با قطر در بهترین حالت قرار دارد

جناب آقای توتونچی رئیس اداره دوم وزارت امور خارجه: از نظر سیاسی روابط ایران با قطر در بهترین حالت قرار دارد و می توان گفت بیشتر نمود روابط ایران با کشور های همسایه با کشور قطر است و تاکید کرد که روابط بخش سیاسی باید تسهیل کننده حضور تجار در بازار اقتصادی قطر باشد.

 

  • انتخاب مجری قطری برای کاهش هزینه های حضور در نمایشگاه 

جناب آقای رازدار مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی در ادامه جلسه فرمودند: به دلیل درخواست های زیاد از سوی شرکت ها و فعالان اقتصادی کشور، برگزاری نمایشگاه های اختصاصی ایران در قطر را برنامه ریزی کردیم.
وی با اشاره به وضعیت خاص قطر در آستانه برگزاری جام جهانی تصریح کرد: با توجه به این موضوع، هزینه ها نیز در این کشور افزایش یافته است و مقایسه هزینه های قطر با اروپا در شرایط کنونی منطقی نیست.
رازدار افزود: با تصمیم مشترک سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه ها، مجری برگزاری این رویدادها از کشور قطر انتخاب شده است تا هزینه تمام شده برای حضور شرکت کنندگان در نمایشگاه کاهش یابد.
وی در پایان با اشاره به موضوع استفاده از رمز ارز در صادرات گفت: سازمان توسعه تجارت مذاکراتی را با بانک مرکزی انجام داده است تا صادرات برپایه رمز ارز قانونی شود.

شرکت سپهر چرم خاورمیانه ، در سال 1381در شهرک صنعتی سپهر نظر آباد، فعالیت خود را در زمینه تولید چرم مصنوعی، آغاز نمود و هم اکنون ، طیف وسیع و متنوعی از چرم مصنوعی «پی-وی-سی» و « پی یو » را تحت نظر گواهینامه بین المللی مدیریت کیفیت « ایزو 9001-2000 » تولید می کند.

همراه :  1113615-0912

تلفن : 9-88548620-021

فکس : 88531363-021 

آدرس : تهران ، خیابان سهروردی شمالی ، خیابان خرمشهر ( آپادانا ) ، نرسیده به خیابان عشقیار ( نیلوفر ) ، پلاک 105 ، ساختمان سپهر